Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
З 18 травня по 19 червня 2020 року в приміщенні Жидачівського районного суду Львівської області було проведено анонімне анкетне опитування громадян–відвідувачів суду щодо ефективності, якості роботи суду та доступності правосуддя. В опитуванні взяли участь респонденти, які є безпосередніми учасниками судових процесів або їх представниками. Зокрема, учасникам опитування було запропоновано оцінити зручність умов перебування громадян в суді (достатність та зручність місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання; чистота та прибраність приміщень суду; тощо); повноту, якість та доступність інформації для відвідувачів суду (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору; зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань; наявність інформації в Інтернеті тощо). Крім того громадяни–відвідувачі суду мали можливість відповісти на низку питань щодо: відношення суддів та працівників апарату суду до відвідувачів; довіри самих громадян до судової влади взагалі. В опитуванні взяли участь 20 громадян – відвідувачів суду. В ході проведеного аналізу анкет отримані такі результати:
- з опитаних 20 респондентів : 65% – чоловіків (з них: віком від 18-25 років –10%; від 26-39 років –30%; від 40-59 років – 25%; від 60 років і старше –0) та 35% жінок (з них: віком від 18-25 років –15%; від 26-39 років –5%; від 40-59 років –10%; від 60 років і старше –5%).
-звертались до суду :
вперше – 55 %
один раз на кілька років – 10 %
два рази на рік –5 %
часто – 30 %
На питання анкети на підставі яких джерел інформації формується їх уявлення про роботу суддів та суду повідомили, що відомі із :
- засоби масової інформації – 25 %
- думка знайомих, колег – 30%
- власний досвід – 30%
- інше (наявність юридичної освіти)-10 %
На питання анкети чи є зручним та комфортним перебування у суді :
Оцінка зручності та комфортності перебування громадян в приміщенні суду (місця для очікування, доступ до побутових приміщень (туалетів), освітлення, чистота приміщень тощо – отримано наступні результати:
-задовільно – 15%
-добре – 50%
-відмінно – 35%
Щодо організації роботи канцелярії суду (графік прийому документів, зручність їх подання, вічливість і тактовність працівників тощо) - отримано наступні результати :
- задовільно – 10 %
- добре –50 %
- відмінно – 40 %
На запитання щодо повноти та якості подання та наяності інформації, по порядку сплати судового збору, інформаційних стендів, зразків документів) встановлено наступне :
- незадовільно – 5%
- задовільно – 5 %
- добре –45 %
- відмінно – 45 %
На запитання чи часто респонденти користувалися офіційним web-сайтом Жидачівського районного суду Львівської області на веб-порталі «Судова влада України» - отримані такі результати:
- не користуюсь (не маю змоги/необхідності) – 40%
- інколи користуюсь – 25%
- часто користуюсь – 25%
- ніколи не чув (чула) – 10 %
На запитання анкети чи доводилося телефонувати до суду і чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію отримані відповіді :
- так, завжди – 50%
- так, завжди, але додзвонився (додзвонилася) не з першого разу – 15%
- так, завжди, але інформація була не повна – 5 %
- інше (не було потреби телефонувати) - 30%
На запитання щодо оцінки рівня етичної поведінки суддів та працівників апарату суду (доброзичливість, коректність, неупередженість тощо) респонденти відповіли :
- задовільно – 10 %
- добре –50 %
- відмінно – 40 %
На питання анкети чи довіряють респонденти Жидачівському районному суду Львівської області - отримані такі результати:
- так – 80%
- ні – 5%
- важко сказати – 15 %
Оцінка за п’ятибальною шкалою якості діяльності Жидачівського районного суду Львівської області в цілому ( 1- дуже погано, 5 – відмінно ) -
- задовільно – 5 %
- добре –45 %
- відмінно – 50 %
Інформація, одержана від респондентів за допомогою опитування, відображає реальність в тому аспекті, в якому вона існує в свідомості опитуваних. Крім цього, одержані дані не завжди свідчать про справжні думки, переконання, настрої опитуваного.
Однак, проведений аналіз заповнених анкет свідчить, що організація роботи Жидачівського районного суду Львівської області здійснюється в цілому на належному рівні, ставлення громадян до установи є позитивним та довірливим. Більшість відвідувачі почувають себе зручно та комфортно в суді, задоволені повнотою та ясністю інформації. Оцінювання роботи працівників апарату суду респондентами є досить високою.
Разом з тим, дане анкетування дозволило виявити і окремі проблемні моменти в організації роботи суду, а отримані показники є стимулом для подальшого удосконалення діяльності суду.
прессекретар суду